مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:152023-10-11سياسي

بهره برداری از 71 نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد


71 نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی برق با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و برخی مسئولان استانی در روستای «مزدک» از توابع شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد 71 نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی برق با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و برخی مسئولان استانی در روستای مزدک از توابع شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: این نیروگاه ها می تواند در حوزه ارزآوری مورد توجه باشد و از طرفی سبب صرفه جویی ها در حوزه انرژی باشد.

وی افزود: دولت تولید 15 هزار مگاوات برق از طریق پنل های خورشیدی را طی برنامه ای پنج ساله را در دستور کار قرار داده و شروع خوبی است .

در کشورهای همچون فرانسه و برخی کشورهای اروپایی از حدود 30 درصد ظرفیت نیروگاه های خورشیدی استفاده می شود.

سلیمانی اظهارکرد: سالانه باید تلاش شود که حداقل سه هزار مگاوات برق در کشور از طریق پنل های خورشیدی تولید شود و در صورتی که در همه استانها اطلاع رسانی شود و اقدام کنند این مهم دست یافتنی است و می تواند ناترازی برق را در کشور حل کند و به یک کشور صادرکننده برق در غرب آسیا تبدیل شویم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از مزیت ها و ظرفیت های اجرای این طرح ها، تولید برق، جلوگیری از آلودگی ها زیست مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 71 نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد

بهره برداری از 71 نیروگاه خورشیدی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد