مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-07پزشكي

وزوز گوش نشانه ابتلا به تومور است؟


یک جراح گوش،حلق و بینی بعضی از بیماری های زمینه ای، عفونت های گوش میانی و گوش داخلی، جرم گوش و یا وجود بعضی از تومورها در مسیر عصب شنوایی را باعث ایجاد وز وز گوش دانست.

- معصومه سعیدی، جراح گوش و حلق وبینی و عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه الله در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص وز وز گوش به گفت وگو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که همه سلول های بدن از جمله سلولهای شنوایی در گذر زمان دچار تحلیل می شوند، افزود: میزان تحلیل سلول های عصبی گوش در افراد مختلف متفاوت است به طوری که عوامل محیطی، استرس و اثرات داروها، بیماری های زمینه ای و همچنین محیط پر سر و صدا در میزان کاهش حساسیت سلول های شنوایی گوش مؤثرند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعضی از افراد در گوش خود احساس وز وز می کنند؟ گفت: وز وز گوش یک توهم شنوایی است که محرک بیرونی تولید این صدا وجود ندارد، این صداها به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ یک سری صدای خش خش و یا وز وز است و نوع دیگر آن شنیدن صدای ضربان در گوش است، در هر شکل، شایع ترین دلیل این صداها تحلیل رفتن سلول های عصب شنوایی است.

وی ادامه داد: 15 الی 20 درصد افراد وزوز گوش را تجربه می کنند، البته افراد با شنیدن هر گونه صدای بلند، صدای سوت را در گوش خود احساس می کنند اما گاهی این صداها مداوم است و زندگی فرد را تحت تاثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزوز گوش نشانه ابتلا به تومور است؟

وزوز گوش نشانه ابتلا به تومور است؟