مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 17:052023-09-27فرهنگي

چه بخوانمت ای کهن سرزمین


خبرگزاری فارس کرمان - آمنه شهریارپناه: سرزمین تاریخ، فرهنگ، هنر، اصالت و مقاومت، اینجاست! همان دیاری که هزاره ها را پشت سر گذشته و حالا در این نقطه از عزت و افتخار ایستاده است.

 تمدن کرمان را شاید بتوان در دل دستکندهای میمند جست وجو کرد، روستایی در شهرستان شهربابک که سکونتگاه های صخره ای اش او را متمایز کرده و آوازه اش را فراتر از مرزها برده است.

 زمانی که میمندی ها تیشه بدست گرفتند و برای خود در دل کوه خانه وکاشانه ساختند، هرگز فکرش را هم نمی کردند که حدود سه هزار سال دیگر، آن منطقه نوزدهمین اثر ثبت شده جهانی کشور باشد و وزنه بزرگی برای میراث ملی ما به حساب بیاید.

شاید هم لوت با آن جاذبه های عجیب وغریبش و گرمای بیش از حدش شاخصه شناخت کرمان باشد، کلوت ها را باید از نزدیک دید و یک شب را در دامن ستاره هایش ماند تا از نای جان درک کنیم زیبایی چیست و درخشش چشم ها در آسمان چه معنایی دارد.

 شهداد یک شگفتی خارق العاده است، جایی در دل تاریخ که حالا متروک به نظر می رسد اما وقتی طلوع یا غروب خورشید را از آنجا به نظاره بنشینی به افتخارش می ایستی.

یا نه! شاید هم بتوان کرمان را با ارگ دلسوخته بم شناخت، همان بزرگترین سازه خشتی جهان که برای سالها فخر میراث فرهنگی کرمان بود و گروه گروه گردشگر را از همه نقاط دنیا به سمت خود می کشید، اما این غول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بخوانمت ای کهن سرزمین

چه بخوانمت ای کهن سرزمین