مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-08اجتماعي

ثبت جهانی یک اثر تاریخی در یونسکو تا چه اندازه به حفظ آن اثر کمک می کند؟


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست یونسکو می تواند به معرفی بیشتر یک کشور کمک کند و موجب پایداری و حفظ آن اثر شود.

- فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت ثبت جهانی آثار تاریخی در جذب گردشگران، اظهار کرد: ثبت یک اثر فرهنگی یا قدیمی می تواند در فهرست جهانی آن آثار شرایط ویژه ای را پدید آورد؛ به گونه ای که آن کشور در فهرست میراث یونسکو وضعیت بهتر یا اعتبار بیشتری برای خود کسب می کند.

وی با بیان اینکه یکی از پیامدهای مستقیم ثبت اثر در فهرست جهانی یونسکو این است که دید جهانیان نسبت به آن کشور دقیق تر و کامل تر می شود، افزود: با توجه به اینکه کاروانسراها یک پدیده چند صد ساله در ایران هستند، اخیرا با ثبت جهانی آن ها می توان امیدوار بود که گردشگران فرهنگی بسیاری را به سوی خود جلب کنند.

رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اضافه کرد: این امر نشان می دهد که گردشگران دنیا به خصوص گردشگران فرهنگی که بسیار به فهرست جهانی یونسکو اهمیت می دهند و در سفرها به آن توجه می کنند به مفهوم و موضوع گردشگری فرهنگی بیشتر توجه خواهند کرد و از آثار فرهنگی از جمله کاروانسراها بازدید می کنند.

آغاز ورود گردشگران بین المللی به ایران با ثبت جهانی تخت جمشید از 1970 وی ادامه داد: بنابراین ثبت جهانی آثار تاریخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی یک اثر تاریخی در یونسکو تا چه اندازه به حفظ آن اثر کمک می کند؟

ثبت جهانی یک اثر تاریخی در یونسکو تا چه اندازه به حفظ آن اثر کمک می کند؟