مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 16:052023-10-15اقتصادي

میوان روستای ملی کلاش بافی می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از برنامه ریزی برای تدوین پرونده ثبت میوان به عنوان روستای ملی کلاش بافی ایران خبرداد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از برنامه ریزی برای تدوین پرونده ثبت میوان به عنوان روستای ملی کلاش بافی ایران خبرداد.

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به فعالیت بانون روستای میوان در کلاش بافی، اظهارکرد: میوان روستایی در بخش باینگان شهرستان پاوه است که تمام زنان آن به کلاش بافی مشغول هستند.

وی افزود: یکی از بانوان این روستا با نام فرشته حسینی برای اولین بار با آموزش کلاش بافی شروع به تولید این هنر دست می کند و در ادامه آن را در میان تمام بانوان روستا توسعه می دهد و اکنون همه آنها در قالب یک تعاونی به کار تولید کلاش مشغول هستند.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: یکی از اصلی ترین شاخصه های کلاش های تولیدی بانوان این روستا، تنوع در طرح و رنگ، متناسب با سلیقه نسل جدید است.

به گفته این مسئول، بخش عمده ای از کلاش های تولیدی بانوان میوان به خارج از کشور صادر می شود و اشتغالزایی خوبی را در این روستا به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش وزیر میراث فرهنگی در سفر به کرمانشاه از این روستا هم بازدیدی داشت و آن را افتخاری برای صنایع دستی کشور خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میوان روستای ملی کلاش بافی می شود

میوان روستای ملی کلاش بافی می شود