مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 07:202023-10-09اقتصادي

مشوق هایی برای جوان شدن ایران


جمعیت کشور به سمت سالمندی در حرکت است و کارشناسان و تحلیل گران جمعیتی سال هاست که در خصوص پیری و افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نرخ باروری هشدار می دهند.

- ایسنا/آذربایجان غربی جمعیت کشور به سمت سالمندی در حرکت است و کارشناسان و تحلیل گران جمعیتی سال هاست که در خصوص پیری و افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نرخ باروری هشدار می دهند.

برهمین اساس این روزها مسئله جوانی جمعیت و فرزند آوری به یکی از بحث های مهم کشور تبدیل شده و طرحها و نظرات مختلفی در خصوص افزایش جمعیت ایران و فرزندآوری مطرح و اجرایی می شود که هرکدام اگر به درستی و با برنامه اجرا شود می تواند در افزایش جمعیت کشور و جوان شدن جمعیت تاثیرگذار باشند.

از جمله طرح های مشوقی که توسط دولت در حال اجرا است می توان به اعطای تسهیلات بانکی، اعطای زمین و فروش خودرو به مادران، اعطای خانه سازمانی و بیمه رایگان به مادران دارای 3 فرزند اشاره کرد.

آذربایجان غربی نیز جزء استان هایی است که میزان جمعیت سالمندی در آن رو به افزایش است و تک فرزندی در بین خانواده ها به دلایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی غالب شده است لذا اجرای طرح های مشوق جمعیتی یک ضرورت است.

احمدی، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان زاد وولد در استان در سال جاری گفت: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشوق هایی برای جوان شدن ایران

مشوق هایی برای جوان شدن ایران