مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-08اقتصادي

تلاش اتاق بازرگانی برای فرار سرمایه به اسم صادرات


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نامه روسای اتاق های بازرگانی به سران قوا و درخواست لغو پیمان سپاری ارزی گفت: این نامه یک فرار رو به جلو به حساب می آید و صادرکننده ای که از منابع داخل کشور از جمله انرژی ارزان و نیروی کار ارزان قیمت استفاده و کالا تولید کرده، - جواد رحمتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، مسئله عدم بازگشت ارز ناشی از صادرات کالا توسط صادرکنندگان است.

وی با اشاره به معایب این معضل برای کشور گفت: بازنگشتن ارز حاصل از صادرات می تواند عرضه ارز در بازار را دچار اختلال کند و زمینه عدم ثبات بازار مهیا شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: بسیاری از صادرکنندگان مسائلی نظیر تحریم را دلیل بازنگشتن ارز تلقی می کنند، درحالی که هم اکنون بخش عمده ای از صادرکنندگان به ویژه در بخش خصوصی به راحتی می توانند ارز خارج از کشور خود را به کشور وارد کنند.

*نامه روسای اتاق بازرگانی به سران قوا فرار رو به جلو است رحمتی با اشاره به نامه روسای اتاق های بازرگانی به سران قوا و درخواست لغو پیمان سپاری ارزی گفت: این نامه یک فرار رو به جلو به حساب می آید و صادرکننده ای که از منابع داخل کشور از جمله انرژی ارزان و نیروی کار ارزان قیمت استفاده و کالا تولید کرده، حالا باید ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش اتاق بازرگانی برای فرار سرمایه به اسم صادرات

تلاش اتاق بازرگانی برای فرار سرمایه به اسم صادرات