مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-21دانش

فتح یک مسیر دارای مانع توسط ماه نورد «وایپر» ناسا


نمونه اولیه کاوشگر ماه جدید ناسا با موفقیت یک مسیر آزمایشی مانع دار را که زمین ناهموار سطح ماه را شبیه سازی می کرد، به پایان رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، نمونه اولیه این کاوشگر ماه جدید ناسا با موفقیت یک مسیر مانع دار را که سطح ناهموار ماه را شبیه سازی می کرد به پایان رساند.

این ماه نورد که وایپر(VIPER) نام دارد(Volatiles Investigating Polar Exploration Rover) به معنای کاوشگر تحقیقاتی کشف مواد فرّار قرار است در ماه نوامبر سال 2024 بر فراز موشک فالکون هوی اسپیس ایکس به سمت قطب جنوب ماه پرتاب شود.

برای آزمایش تحرک این ماه نورد، مهندسان مرکز تحقیقات گلن ناسا در کلیولند یک محیط شبیه سازی شده ماه با سنگ های بزرگ، شیب های تند و دهانه های عمیق ایجاد کردند.

وایپر قرار است بر روی کوهی در نزدیکی قطب جنوبی ماه به نام Mons Mouton، فرود آید.

این ماه نورد در نزدیکی لبه غربی دهانه نوبیل قرار خواهد گرفت و در آن جا وظیفه تعیین مشخصات محیط ماه برای کمک به انتخاب مکان های فرود برنامه آرتمیس در طول ماموریت تقریبا 100 روزه اش را بر عهده خواهد داشت.

ناسا فیلمی از آزمایش جابه جایی اخیر این ماه نورد به اشتراک گذاشته که نشان می دهد وایپر می تواند بر چالش های بالقوه ای که در سطح ماه با آن روبرو خواهد بود غلبه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتح یک مسیر دارای مانع توسط ماه نورد «وایپر» ناسا

فتح یک مسیر دارای مانع توسط ماه نورد «وایپر» ناسا