مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 10:052023-10-16بين الملل

آمادگی ایران برای تبدیل به مرکز توزیع منطقه ای و بین المللی کود پتاس بلاروس


وزیر جهاد کشاورزی از آمادگی ایران برای تبدیل به مرکز توزیع (هاب منطقه ای) و مسیر اصلی انتقال کود پتاس بلاروس به مقاصد منطقه ای و بین المللی خبر داد.

- وزیر جهاد کشاورزی از آمادگی ایران برای تبدیل به مرکز توزیع (هاب منطقه ای) و مسیر اصلی انتقال کود پتاس بلاروس به مقاصد منطقه ای و بین المللی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد علی نیکبخت با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه به بلاروس گفت: ظرفیت بلاروس در تولید کودهای کشاورزی به ویژه کود پتاس بسیار قابل توجه است به شکلی که یکی از منابع اصلی تأمین این کود برای کشور ما و برای کشورهای آسیای جنوب شرقی به ویژه هند و .

به شمار می آید.

با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای غربی برای صادرات بلاروس از طریق بنادر اروپایی، پیشنهاد داده ایم می توان با برنامه ریزی مناسب نقش فعال و موثری در زمینه تغییر مسیر صادرات کود بلاروس از اروپا به ایران ایفا کرد.

حتی در این زمینه مقدمات لازم برای تأمین فضای کافی انبارداری در جنوب کشور آغاز شده و برخی استان ها نیز درگیر مسأله شده اند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز کشور و پیرو توافق نامه سال گذشته شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تأمین کود پتاس از کشور بلاروس، اعلام کرد: تاکنون بیش از 100 هزار تن کود پتاس به ایران ارسال شده و دریافت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای تبدیل به مرکز توزیع منطقه ای و بین المللی کود پتاس بلاروس

آمادگی ایران برای تبدیل به مرکز توزیع منطقه ای و بین المللی کود پتاس بلاروس