مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 12:422023-09-30سياسي

اختتامیه همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه مراسم اختتامیه نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، عادل نجف زاده نماینده مردم خوی چایپار در مجلس، ذبیح الله کاظمی، فرماندار خوی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و اساتید، علاقه مندان و دوست داران شمس تبریزی، در سالن آمفی تئاتر مجتمع بوتراب خوی برگزار شد.

  استاندار آذربایجان غربی در این همایش اظهار کرد: پیام صلح و تعامل بین انسان ها و ملت ها که پیام اسلام نیز بوده، در آثار شمس و مولانا به خوبی تجلی یافته و این همایش سرآغاز تحولی بنیادین در حوزه های عرفانی، فلسفی، کلامی، ادبی، فرهنگی و اعتقادی است.

  محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به وابستگی ادیبان ملل مختلف به حوزه معرفت، نقش معنوی و عرفانی شمس و مولانا نیز در خلق آثار فاخری چون مثنوی معنوی، دیوان شمس، فیه مافیه آشکار است و جهان هر روز بیش از گذشته تشنه معارف معنوی بوده و آثار شمس و مولانا در غرب و شرق عالم به بیشتر زبان ها ترجمه و در مقیاسی وسیع منتشر شده است.

  وی اندیشه شمس و مولانا را رمز تفاهم و پیونددهنده ملت ها به یکدیگر قلمداد کرده و ادامه داد: شایسته است که این ظرفیتِ عظیم فرهنگ و معرفت بر همگان بیشتر معرفی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار شد

اختتامیه همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار شد