مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 19:452023-10-04سياسي

رییسی: ایران آماده کمک به رفع اختلافات آذربایجان و ارمنستان است


جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی در دیدار خلف خلف اف دستیار رییس جمهور جمهوری آذربایجان در امور ویژه، روابط دو کشور را متکی به اشتراکات فرهنگی و باورهای دینی تاریخی و عمیق توصیف و تصریح کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ظرفیت های متنوع و متعددی دارند که مبادله آن ها منافع دو کشور و دو ملت را تأمین می کند.

رییس جمهور، ارتقای سطح روابط میان تهران و باکو و مقابله با طرح هایی را که به منظور ایجاد اختلاف و اختلال در روابط دو کشور طراحی می شوند، ضروری دانست و با بیان اینکه حفظ و ارتقای ثبات در منطقه در گرو همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه قدرتمند جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آمادگی کامل دارد تا به رفع اختلافات و مشکلات این دو کشور کمک کند.

رییسی با تأکید بر اهمیت حفظ مرزها و ژئوپلتیک منطقه، اظهار کرد: ایران از گفت وگوهای منطقه ای در قالب 3+3 یا در هر شکل و قالب دیگری که بتواند به رفع مشکلات و باز کردن گره ها در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند، استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: ایران آماده کمک به رفع اختلافات آذربایجان و ارمنستان است

رییسی: ایران آماده کمک به رفع اختلافات آذربایجان و ارمنستان است