مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 17:252023-10-16بين الملل

ترکیه تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو را به تعویق می اندازد


منابع مطلع می گویند به دلیل نبود نشانه ای از موافقت آمریکا با فروش جنگنده به ترکیه، آنکارا هم قصد دارد تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو را به تعویق بیاندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از مخالفت ها در واشنگتن برای فروش جنگنده های اف-16 و تجهیزات آن به ترکیه، اکنون گفته می شود آنکارا هم آماده است تا تصویب درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را به تعویق بیاندازد.

منابع مطلع امروز (دوشنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند که ترکیه می خواهد تصویب درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در ماه جاری به تعویق بیاندازد، زیرا آنکارا هنوز منتظر نشانه هایی از حمایت دولت آمریکا از درخواست خود برای خرید جنگنده های مذکور است.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه توضیح داد که آنکارا هیچ عجله ای برای تصویب درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را ندارد زیرا اعتمادی به آمریکا برای اجابت درخواست خود در ازای تصویب درخواست سوئد ندارد.

به نوشته رویترز، یک منبع دیگر اظهار داشت که مذاکرات بین واشنگتن و آنکارا در مورد اقدامات موازی برای تصویب پیشنهاد سوئد و فروش جنگنده های اف-16 به حالت تعلیق درآمده است.

با این حال پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد ارتباط فروش جنگنده اف-16 به ترکیه با درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو را به تعویق می اندازد

ترکیه تصویب درخواست عضویت سوئد در ناتو را به تعویق می اندازد