مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-19سياسي

چرا برگزاری «جشن طلاق» یک اشتباه بزرگ است؟


​​​​​این روز ها برخی از زوج ها برای جدایی از هم «جشن طلاق» برپا می کنند و دوستان و اقوامشان را دعوت می کنند تا جدایی شان را به دیگران اعلام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: ​دکتر سیدعلی ظریفی، روان شناس در این زمینه گفت: فیلم جنجالی از هدیه جشن طلاق یک پدر به دخترش در فضای مجازی پربازدید شد؛ چرا برگزاری این جشن اشتباه است؟ باور اشتباه به گرفتن تلخی زهر جدایی با جشن طلاق آن طور که گفته می شود، ریشه و پیدایش این مراسم در ابتدا از آمریکا بوده است و آن ها بر این باورند که این جشن، زهر جدایی و تلخی اش را می گیرد و تحمل رنج زندگی پس از طلاق را می کاهد.

از منظر روان شناسی، این باور کاملا اشتباه و غلط است و متاسفانه این رفتار غلط مانند بعضی از رفتار های اشتباه دیگر، وارد کشور و فرهنگ ما شده است.

جشن طلاق عمدتا در گروه هایی رخ می دهد که بین 20 تا 40 سالگی هستند و از نظر طبقاتی در سطوح بالای اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار دارند.

شاید به عبارتی بتوان گفت بیشتر نوکیسه ها این کار را می کنند که بی توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، از دل هر اتفاقی دنبال فخرفروشی هستند.

خودشیفتگی، تخریب همسر و جلب توجه دیگران یکی از دلایل تصمیم برخی افراد برای برگزاری چنین جشنی، می تواند آگاهی رسانی و اطلاع به دیگران از این اتفاق تلخ باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برگزاری «جشن طلاق» یک اشتباه بزرگ است؟

چرا برگزاری «جشن طلاق» یک اشتباه بزرگ است؟