مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-06اقتصادي

ملایر به ایستگاه پایانی جشنواره های گردشگری رسید


روستای علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر با جمعیتی حدود 5000 نفر، ایستگاه پایانی جشنواره های گردشگری ملایر بود و با برگزاری دومین جشنواره گردو و بادام، - قطار جشنواره های پاییزی ملایر را به مقصد رساند.

علی آباد حدود 700 هکتار اراضی باغی دارد که اغلب آنها زیرکشت بادام و گردو است و به همین علت قطب تولید بادام و گردو شهرستان محسوب می شود.

از این باغ ها سالانه بیش از 1100 تن گردو و بادام برداشت می شود که برخی بازار داخلی دارند و برخی با واسطه به کشور عراق صادر می کنند.

امسال علی آباد برای دومین سال متوالی با گردو و بادام، آش ماسوا، آش رشته سماق و گرده مغزی به استقبال میهمانانی از شهرستان و استان رفت.

مسابقه گردوی برتر سال آینده هم پای مسابقه خوشه برتر انگور خواهد بود بخشدار جوکار در حاشیه این جشنواره و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره گردو و بادام علی آباد در مهرماه سال گذشته، گفت: علی آباد یکی از پرجمعیت ترین روستاهای این شهرستان و بخش جوکار است که جشنواره گردو و بادام رونق بسیار خوبی در این روستا پیدا کرده است.

محمد فارسی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی برند گردو و بادام، رونق اقتصادی، برپایی غرفه های فروش محصولات و ایجاد نشاط و شادابی در روستا عنوان و بیان کرد: مردم از سراسر این شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملایر به ایستگاه پایانی جشنواره های گردشگری رسید

ملایر به ایستگاه پایانی جشنواره های گردشگری رسید