مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-22بين الملل

پسری که 5 بار به حبس ابد محکوم شد


کتاب «حقیقت سمیر» روایتی است از مجاهد 17 ساله که توسط رژیم صهیونیستی به 5 بار حبس ابد و 47 سال زندان محکوم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، کتاب حقیقت سمیر سرگذشتی از خاطرات مجاهد بزرگ لبنانی به نام سمیر سامی قنطار با مصاحبه یعقوب توکلی با وی است که انتشارات سوره مهر این کتاب را برای علاقه مندان ادبیات پایداری منتشر کرده است.

درباره کتاب حقیقت سمیر هنگامی که قرار شد نویسنده با سمیر سامی قنطار درباره سرگذشت سی سال زندان او در اسراییل به گفت وگو بنشیند هم سمیر قنطار و هم بقیه دوستانش تصور می کردند که خبرنگاری آمده و می خواهد ساعتی گفت وگو کند و تمام شود.

امانویسنده در همان آغاز به سمیر یادآور شد که در جوانی کتاب گزارش محاکمات نلسون ماندلا رهبر فقید مبارزات آفریقای جنوبی را که مطالعه کرده است و همچنان صبر و استقامت ماندلا در ذهن و جانش زنده است.

هرچند آن موقع که او کتاب را خوانده ماندلا زندانی بود و الان که این متن را می نویسد ماندلا در قید حیات نیست؛ به سمیر یادآور شد که در صورت حوصله در گفت وگو سرگذشت بسیار عجیب او می تواند برای تاریخ و جهانیان ماندگار باشد.

فرآیند سؤالات و مباحثه به گونه ای چیده شد که خواننده در روند زمان قرار گیرد، سمیر قنطار با حافظه بسیار دقیق با نظمی منطقی به این سؤالات جواب داد و روند تدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسری که 5 بار به حبس ابد محکوم شد

پسری که 5 بار به حبس ابد محکوم شد