مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 18:252023-09-24اقتصادي

صادرکنندگان خواستار جایگزینی نرخ توافقی به جای نرخ نیمایی هستند


امکان عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به قیمت نزدیک به بازار آزاد با هدف تقویت صادرت و رقابتی تر شدن قیمت کالاهای ایرانی در بازارهای صادراتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ تلاش دولت برای برگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور در چارچوب پیمان سپاری ارزی، اقدامی بود که از همان ابتدا یعنی سال 1397 مورد اعتراض جدی بخش خصوصی قرار گرفت؛ با این حال انتقادها نسبت به اجرای این سیاست به جایی نرسید و امروز انتظار تجار از دولت پایان دادن به تعیین دستوری نرخ ارز حاصل از صادرات غیرنفتی است.

صادرکنندگان بر این امر واقفند که ارز ناشی از صادرات غیرنفتی باید به کشور برگردد و به ادعای آنها بازگشت ارز به کشور برای تداوم فعالیت تجاری هر فردی یک ضرورت است؛ اما اینکه شیوه بازگشت ارز از سوی دولت تعیین شود و از طرفی برای آن سقف زمانی در نظر گرفت، اقدام غیرحرفه ای است که مانع صادرات می شود.

اظهارنظرها درباره لزوم توقف پیمان سپاری ارزی از سال 1397 تا به امروز مطرح شده، با این حال دولت به دلیل وضعیت تحریمی و نیاز به ارز، حاضر نیست پیمان سپاری را لغو کند.

با این وجود، صادرکنندگان محصولات کشاورزی از جمله گروه هایی هستند که همچنان به جد لغو پیمان سپاری در این بخش را پیگیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرکنندگان خواستار جایگزینی نرخ توافقی به جای نرخ نیمایی هستند

صادرکنندگان خواستار جایگزینی نرخ توافقی به جای نرخ نیمایی هستند