مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 07:352023-10-04اقتصادي

فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تمهیدات لازم برای تامین بذر اصلاح شده گندم در استان خبرداد و گفت: در سال جاری دو هزار و 500 تن انواع بذر گندم از از پیمانکاران تکثیری خریداری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیایی شامگاه سه شنبه در خصوص آخرین وضعیت خرید بذر تضمینی از پیمانکاران تکثیری و فرآوری بذر گندم اظهارکرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از 14 شرکت تولیدکننده بذر در سال جاری حدود دو هزار و 500 تن انواع بذر گندم از ارقام آراز، آرمان و کلاته از پیمانکاران تکثیری خریداری کرده که در حال بوجاری و ارسال به انبار کارگزاری ها برای توزیع به کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: با وجود خشکسالی شدید در سال گذشته برآوردها بر این بود تولید ما به این میزان خریداری شده نرسد اما به دلیل اقدامات به موقع کارشناسان ناظر این شرکت و راهنمایی به کشاورزان و اقدامات تخصصی انجام شده خوشبختانه این تولید به رقم قابل توجه رسیده است.

وی اضافه کرد: با وجود سرمای شدیدی که در زمستان سال گذشته در استان داشتیم اما به دلیل استفاده بجا، دقیق و افزایش استفاده از کودهای شیمیایی، باعث شد گندم های استان مقاوم تر شده و حتی کیفیت گندم های این شرکت افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان

فرآوری و تامین بذر اصلاح شده گندم در گلستان