مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 17:452023-10-12اقتصادي

وضعیت قیمت نفت و اقتصاد جهانی با تحولات اخیر در منطقه


معاون اول رییس صندوق بین المللی پول گفت: اگر قیمت نفت 10 درصد افزایش یابد، در یکسال آینده 4 دهم درصد میزان تورم جهانی بیشتر می شود و رشد اقتصاد جهانی هم 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، گیتا گوپینات معاون اول رییس صندوق بین المللی پول، جنگی که بین اسراییل و غزه در حال انجام است را یک تراژدی انسانی توصیف کرد و گفت: امیدوارم که به زودی صلح در این منطقه برقرار شود.

گوپینات که تابعیت ایالات متحده و شهروند خارجی کشور هند نیز محسوب می شود، اولین اقتصاددان ارشد زن در تاریخ صندوق بین المللی پول محسوب می شود.

وی در پاسخ به اینکه چه اقدامات اقتصادی با وقوع این جنگ باید انجام شود، گفت: اظهار نظر در این باره زود است و باید در ادامه شرایط جنگ را ببینیم که چگونه پیش می رود و اگر جنگ به دیگر کشورها کشیده شود شرایط به گونه دیگر خواهد بود.

معاون اول رییس صندوق بین المللی پول تصریح کرد: اگر جنگ گسترده تر شود و قیمت نفت را در بازار جهانی افزایش دهد روی وضعیت اقتصادی کشورها و کل  جهان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: مثلا اگر قیمت نفت 10 درصد افزایش یابد، در یکسال آینده 4 دهم درصد در میزان تورم جهانی موثر خواهد بود و رشد اقتصاد جهانی هم 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت قیمت نفت و اقتصاد جهانی با تحولات اخیر در منطقه

وضعیت قیمت نفت و اقتصاد جهانی با تحولات اخیر در منطقه