مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 11:162023-09-29سياسي

راه اندازی نیروگاه شهید «حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه راه اندازی شد.

واحد اول گازی نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف است.

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: هدف از احداث این نیروگاه تامین پایدار برق فولاد مبارکه و کمک به رفع ناترازی و تامین انرژی در شبکه سراسری است.

این نیروگاه با رکوردزنی در ساخت در کمتر از 18 ماه به دست متخصصان داخلی با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه طراحی و ساخته شده است.

حمیدرضا خسروی پور، مدیر اجرای پروژه های انرژی فولاد مبارکه، در این خصوص بیان کرد: این نیروگاه از دو واحد گازی 307 مگاواتی، یک واحد بخار 300 مگاواتی و 2 واحد بویلر بازیافت حرارتی تشکیل شده است که در مجموع می تواند 914 مگاوات برق در ساعت تولید کند.

غلامرضا سلیمی معاون بهره برداری فولادمبارکه هم گفت: در حال حاضر در کل کشور 10 هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد که با راه اندازی این نیروگاه توسط فولاد مبارکه حدود 10 درصد آن جبران خواهد شد.

وزیر صمت چند روز پیش در بازدید از نیروگاه گفت: این نیروگاه با آخرین تکنولوژی روز دنیا در حال احداث است که راندمانی دوبرابر نیروگاه های کنونی ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نیروگاه شهید «حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه

راه اندازی نیروگاه شهید «حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه