مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 15:562023-09-01اقتصادي

ساخت نمونه اولیه «دامپ تراک » خودران ایرانی توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سیدهادی حسینی دانشیار دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان اظهارداشت: دانشگاه صنعتی اصفهان با سرمایه گذاری امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه در حال توسعه و راه اندازی فناوری دامپ تراک های خودران برای اولین بار در ایران است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح ملی افزود: در انتهای این پروژه که در حال حاضر بیش از 55 درصد پیشرفت دارد، ایران به عنوان هفتمین کشور دنیا به فناوری پیچیده و راهبردی دامپ تراک های خودران به طور کامل دست پیدا خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هدف از این فناوری را کنترل دقیق و برخط ماشین آلات و سیستم های تولید در معدن به صورت هوشمند و بدون دخالت انسان بیان کرد و گفت: اجرای این طرح، انقلابی در تولید معادن کشور به وجود خواهد آورد و شرکت های بزرگ معدنی کشور را در رسیدن به سطوح تولید در مقیاس جهانی یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: با پیاده سازی این فناوری در کشور ضمن افزایش ساعات کار معادن به 23 ساعت در روز؛ مصرف سوخت، آلودگی زیست محیطی و هزینه های تعمیر و نگهداری به شکل چشمگیری کاهش و بهره وری عملیات استخراج افزایش زیادی پیدا می کند.

حسینی خاطرنشان کرد: در این طرح پژوهشی ملی، معماری و طراحی سیستم کلی دامپ تراک خودران توسط یکی از برجسته ترین متخصصان مهندسی کنترل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نمونه اولیه «دامپ تراک » خودران ایرانی توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

ساخت نمونه اولیه «دامپ تراک » خودران ایرانی توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان