مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-13سياسي

استقبال امیر عبداللهیان از وزیر امور خارجه عراق در تهران


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از همتای عراقی خود در تهران استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،حسین امیر عبداللهیان صبح امروز در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از فواد حسین وزیر امور خارجه عراق استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، فواد حسین به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است و براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر امور خارجه عراق در این سفر علاوه بر دیدار و رایزنی با حسین امیرعبداللهیان، با رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

روز گذشته محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق در گفت وگویی با ایسنا با بیان این که سفر وزیر خارجه عراق به ایران در راستای دیدارها و رایزنی های مستمر مقامات 2 کشور انجام می شود، تصریح کرد: در این دیدارها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی رایزنی و گفت وگو می شود.

به نظر می رسد یکی از محورهای رایزنی مقامات 2 کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی 28 شهریورماه است.

در روزهای اخیر منابع عراقی خبر داده اند پیشنهادی مبنی بر ساخت مجتمع های مسکونی برای تروریست های تجزیه طلب و دور کردن آن ها از مرزهای ایران مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال امیر عبداللهیان از وزیر امور خارجه عراق در تهران

استقبال امیر عبداللهیان از وزیر امور خارجه عراق در تهران