مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-09اقتصادي

ارتقای کیفیت و کارایی نهال های پایه با فناوری بومی


یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پایه های رویشی و نهال های پایه رویشی سالم و اصیل شده و در حال حاضر بخشی از نیاز کشور در این حوزه را تامین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حامد محمودزاده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید پایه های رویشی درختان میوه به روش کشت بافت و نهال های اصلاح شده عنوان کرد: پایه های رویشی تولید شده در این شرکت از مزیت هایی همچون سازگاری با خاک های آهکی، خاک های قلیایی، زودباردهی و افزایش عملکرد درختان ایجاد شده بر روی این پایه ها برخوردار هستند.

این فعال فناور ادامه داد: کاهش عادت سال آوری در درختان، پاکوتاه کنندگی درختان میوه و ارتقای کیفیت محصول تولید شده از دیگر ویژگی های این نهال ها به شمار می رود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به نهال های تولیدی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تولید پایه هایی همچون پایه های هلو، شلیل، ارقام مختلف بادام، پایه های گیلاس و آلبالوی گزیلا 6 و ماکسما 60، پایه آلو میروبالان، پایه سیب M7 و پایه های گلابی و پیرودووارف و پایه پسته برخی از تولیدان این شرکت دانش بنیان به شمار می روند.

وی افزود: با توجه به لزوم تبدیل باغات سنتی به باغات اقتصادی و عقب ماندگی کشور در این زمینه نسبت به کشورهای پیشرفته، در راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای کیفیت و کارایی نهال های پایه با فناوری بومی

ارتقای کیفیت و کارایی نهال های پایه با فناوری بومی