مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 17:402023-08-27اقتصادي

امنیت غذایی کشور به دست تولید کنندگان است


امنیت غذایی کشور به دست تولید کنندگان بخش کشاورزی رقم می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، محمدابراهیم حسن نژاد عصر امروز در جریان بهره برداری از طرح توسعه مجتمع شیر و گوشت در غرق آباد ساوه گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان مرکزی باعث شده است، حوزه کشاورزی در سایه قرار بگیرد اما امروز این استان با افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نقش بسزایی در تامین چرخه غذایی کشور دارد.

وی افزود: استان مرکزی به جهت نزدیکی به پایتخت و موقعیت استراتژیک خود مناطق مختلف کشور را در زمینه مواد پروتیینی تامین می کند که نشان از توجه به این بخش دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 11.

5 میلیون تن شیر و 900 هزار تن گوشت در کشور گفت: با توجه به جمعیت فعلی ایران اگر امکان تولید این میزان گوشت و شیر فراهم نبود، قطعا در واردات این حجم محصول دچار مشکل می شدیم لذا این ظرفیت با همت سرمایه گذاران در بخش خصوصی و تلاش دولت به خوبی نیاز کشور را تامین کرده است.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه امنیت غذایی کشور به دست تولید کنندگان این بخش رقم می خورد، اضافه کرد: سرمایه گذاران به دنبال ایجاد تنوع در بحث گاو شیرده هستند که این امر علاوه بر ایجاد فضاهای شغلی بیشتر، باعث افزایش ظرفیت تولید نیز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی کشور به دست تولید کنندگان است

امنیت غذایی کشور به دست تولید کنندگان است