مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 08:152023-09-09اقتصادي

از راسته پر رونق مسگران تا بوی خوش نوستالژی عطاری در بازار ارومیه


بازارهای قدیمی یکی از جاذبه های دیدنی و تجاری در هر شهر است که گواه فرهنگ و سنت مردمان آن دیار است، بازار ارومیه نیز یکی از آثار تاریخی شهر ارومیه  _ مرکز آذربایجان غربی است که در بافت قدیمی این شهر بازار ارومیه در بافت قدیمی شهر ارومیه، - ایسنا/آذربایجان غربی بازارهای قدیمی یکی از جاذبه های دیدنی و تجاری در هر شهر است که گواه فرهنگ و سنت مردمان آن دیار است، بازار ارومیه نیز یکی از آثار تاریخی شهر ارومیه  _ مرکز آذربایجان غربی است که در بافت قدیمی این شهر بازار ارومیه در بافت قدیمی شهر ارومیه، مابین خیابان امام و بعثت قرار دارد و قدمت آن به دوره صفویان می رسد.

این بازار معماری ساده ای داشته و طاق ها، چشمه ها و گنبدهای مختلفی را در خود جای داده است، تیمچه ها، حمام ها، سراها و مسجدهای آن مربوط به دوران زندیان و قاجاریان است.

این بازار با مساحت 5 هکتار شامل بیش از 1000 باب مغازه با عملکردهای متفاوت و تعداد 7 تیمچه و سرای بزرگ، پنج حمام قدیمی و یک باب مسجد (مساحت مسجد جامع شهر) است.

بازار ارومیه دارای سرا و کاروانسراهای متعددی از جمله سرای حاج ابراهیم و کاروان سرایی واقع در شمال مسجد جامع محل بارانداز فرش بوده و سرای شجاع الدوله (محل بارانداز) سایر مصنوعات مورد نیاز سایر راسته های دیگر را تامین می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از راسته پر رونق مسگران تا بوی خوش نوستالژی عطاری در بازار ارومیه

از راسته پر رونق مسگران تا بوی خوش نوستالژی عطاری در بازار ارومیه