مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 16:502023-09-14فرهنگي

نگاهی به مستند ایران، یک انقلاب سینمایی


سینما در ایران با افت و خیزهایی روبرو شد و امروز از سینما خبری نیست و در زمینه آثار مستند و داستانی سکوت حاکم است.

عجیب است که فیلم هایی که طنز نیستند و به عنوان طنز تبلیغ می شوند مورد استقبال قرار می گیرند و تأمل برانگیز است که با پیش زمینه تجربه های درخشان .

- ایسنا/اصفهان سینما در ایران با افت و خیزهایی روبرو شد و امروز از سینما خبری نیست و در زمینه آثار مستند و داستانی سکوت حاکم است.

عجیب است که فیلم هایی که طنز نیستند و به عنوان طنز تبلیغ می شوند مورد استقبال قرار می گیرند و تأمل برانگیز است که با پیش زمینه تجربه های درخشان به نقطه ای رسیده ایم که این فیلم ها طرفدار دارند! این جمله ها به محتوای جلسه کانون فیلم برداشت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اشاره دارد که چهارشنبه (22 شهریورماه) و به مناسبت روز ملی سینما همراه با اکران و گفت وگو درباره مستند ایران، یک انقلاب سینمایی اثری از نادر تکمیل همایون برگزار شد.

در آغاز این نشست مصطفی حیدری، پژوهشگر و سینماگر با اشاره به تاریخ سینمای ایران، اظهار کرد: تاریخ سینمای ایران را می توان قبل از انقلاب 57 به دو دسته نسل اول که شامل عبدالحسین سپنتا، آوانس اوگانیانس، دکتر اسماعیل کوشان وحتی ساموئل خاچیکیان و دیگران و نسل دوم یعنی هنرمندان و نسلی که از خارج بازگشتند و خدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به مستند ایران، یک انقلاب سینمایی

نگاهی به مستند ایران، یک انقلاب سینمایی