مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 19:152023-09-17پزشكي

انواع ویتامین ها و خواص آنها


ویتامین چیست؟ ویتامین ها ترکیبات آلی ای هستند که بدن ما آنها را به میزان اندکی تولید می کند و هر کدام از ویتامین ها نقش به خصوصی در حفظ سلامت و عملکرد بدن ما دارند.

همانطور که گفتیم بدن ما مقدار اندکی از ویتامین ها را تولید می کند و برخی ویتامین ها را اصلا تولید نمی کند، بنابراین برای دریافت میزان مورد نیاز بدن باید رژیم غذایی مناسب داشته و یا از مکمل ها استفاده کنیم.

دریافت انواع ویتامین ها در خصوص هر موجود زنده ای متفاوت است؛ به طور مثال بدن سگ ها ویتامین C به اندازه کافی تولید می کند در حالی که انسان ها باید ویتامین C مورد نیاز خود را از مواد خوراکی و یا مکمل ها دریافت کنند.

برای انسان، ویتامین D به مقدار کافی در غذا موجود نیست و یکی از بهترین راه ها برای جذب ویتامین D مورد نیاز، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل های دارویی می باشد.

  انواع ویتامین محلول در آب یا چربی چیست؟ قبل از اشاره به 13 نوع مختلف ویتامین ها ، بهتر است به دسته بندی کلی انواع ویتامین اشاره کنیم.

ویتامین ها یا محلول در آب هستند یا قابل حل در چربی.

در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم: انواع ویتامین محلول در چربی ویتامین های محلول در چربی در مواد غذایی مانند چربی های حیوانی مثل کره، روغن های گیاهی، غذاهای معمولی که در طور روز می خوریم، جگر، ماهی و غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع ویتامین ها و خواص آنها

انواع ویتامین ها و خواص آنها