مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:002023-09-12دانش

نخستین گام در تعلیم و تربیت اسلامی و سیره علوی بیدارسازی عقل و فطرت است


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد گفت: نخستین گام در تعلیم و تربیت اسلامی و سیره علوی بیدارسازی عقل و فطرت است.

- ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد گفت: نخستین گام در تعلیم و تربیت اسلامی و سیره علوی بیدارسازی عقل و فطرت است.

عصمت اله عربان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه تربیت عقلانی در سیره علوی گفت: هر مخلوقی از خداوند متعال دارای یک فصل ممیزه است که او یا آن را از دیگر مخلوقات جدا و منفک می کند.

انسان به عنوان مخلوق برتر و اشرف نیز دارای فصل مخصوصی است که به عنوان یک موجود متعالی و خداگونه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه از انسان به عنوان حیوان ناطق تعبیر شده است که ناطق همان فصل منطقی و ممیزه انسان است که عبارت است از کسی که قدرت زبان و تکلمش براساس اندیشه، خردورزی و عقلانیت است، افزود: یکی از شاخصه های مهم در زندگی و حیات انسان متعالی عبارت است از یک زندگی و حیات طیبه؛ انسان به حکم فطرت یا جبر، اول نیازمند به زندگی در اجتماع و دوم نیازمند یک تربیت صالحه است.

عربان با اشاره به اینکه عقل زینت بحش وجود آدمی و مایه امتیاز او بر سایر موجودات عالم هستی است، اظهار کرد: امام علی(ع) انسان بدون عقل را یک موجود صوری و شکلی می داند نه یک انسان و در این رابطه فرموده اند: انسان عقل و صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گام در تعلیم و تربیت اسلامی و سیره علوی بیدارسازی عقل و فطرت است

نخستین گام در تعلیم و تربیت اسلامی و سیره علوی بیدارسازی عقل و فطرت است