مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-27بين الملل

دادستان کل سابق اوکراین: جو بایدن رشوه گرفت تا من اخراج شوم


دادستان کل پیشین اوکراین تصریح کرده است که رییس جمهور ایالات متحده آمریکا رشوه میلیاردی دریافت کرده که برای اخراج این مقام اوکراینی به کی یف اعمال فشار آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویکتور شوکین دادستان کل پیشین اوکراین در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته است که جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در زمانیکه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بعنوان معاون رییس جمهور فعالیت داشت از شرکت انرژی بوریسما رشوه دریافت کرده بود تا برای اخراج شوکین در سال 2016 به دولت اوکراین فشار آورد.

بر اساس این گزارش، شوکین گفته است که در دوران اوباما به دلیل تحقیق درباره شرکت انرژی بوریسما که هانتر بایدن پسر بایدن از اعضای هیأت مدیره آن بود،  اخراج شده است.

دادستان کل پیشین اوکراین تصریح کرد که جو بایدن در سال 2016 به پترو پروشنکو رییس جمهور وقت اوکراین فشار آورده تا شوکین را به دلیل تحقیق درباره شرکت بوریسما اخراج کند.

شوکین تصریح کرد که هم پروشنکو و هم جو بایدن متوجه شده بودند که اگر او اجازه ادامه تحقیق درباره بوریسما را دریافت می کرد، حقایقی درباره فعالیت های فساد هانتر بایدن و دوون آرچر یکی دیگر از مدیران آمریکایی بوریسما و افراد دیگر فاش می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان کل سابق اوکراین: جو بایدن رشوه گرفت تا من اخراج شوم

دادستان کل سابق اوکراین: جو بایدن رشوه گرفت تا من اخراج شوم