مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 18:052023-08-26بين الملل

زلزله «بریکس»؛ سرپیچی امارات و عربستان از خواسته های آمریکا


گسترش گروه بریکس با عضویت کشورهای جدید و هشدار تحلیلگران نسبت به نقشه خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جنوب سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: برگزاری نشست بریکس و قبول عضویت شش کشور از جمله ایران، عربستان و امارات در این گروه باعث شده تحلیلگران با اشاره به افزایش قدرت گروه بریکس به این نکته اشاره کنند که همپیمانان آمریکا مانند ریاض و ابوظبی در مسیری خلاف خواسته های واشنگتن حرکت می کنند.

روزنامه لبنانی البناء در خصوص گروه بریکس نوشت: می توان نشست گروه بریکس و اعلان عضویت شش کشور شامل ایران، آرژانتین، اتیوپی، عربستان، امارات و مصر در این گروه را به یک زلزله در سطوح قدرت های اقتصادی جهان تشبیه کرد.

این به معنی وقوع یک تحول منحصربه فرد در توازن قوای اقتصادی و تقویت مسیر ایجاد یک نظام جهانی چندقطبی به جای نظام تک قطبی آمریکا است.

این تحول جدید ضربه محکم و کشنده ای علیه تلاش های آمریکا برای تثبیت سلطه گری خود بر جهان به شمار می رود به ویژه آنکه بریکس به دنبال شکستن هیبت و جایگاه دلار در تبادلات جهانی و از بین بردن این سلاح آمریکا برای تحریم اقتصادی کشورهای جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله «بریکس»؛ سرپیچی امارات و عربستان از خواسته های آمریکا

زلزله «بریکس»؛ سرپیچی امارات و عربستان از خواسته های آمریکا