مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 22:552023-09-07حوادث

کشف یک مومیایی 1000 ساله نشسته با پا های خمیده (فیلم)


رییس تیم باستان شناسان روز چهارشنبه به رویترز گفت که بقایای این مومیایی در کنار ظروف سرامیکی، منسوجات و اشیاء دیگر در سایت هوآکا پوکلانا در وسط منطقه مرفه میرافلورس لیما پیدا شد.

- باستان شناسان در پرو در جدیدترین کشف در یک مکان باستان شناسی واقع در محله ای مسکونی در لیما، پایتخت این کشور، یک مومیایی 1000 ساله را کشف کردند.

  میرلا گانوزا، رییس تیم باستان شناسان روز چهارشنبه به رویترز گفت که بقایای این مومیایی در کنار ظروف سرامیکی، منسوجات و اشیاء دیگر در سایت هوآکا پوکلانا در وسط منطقه مرفه میرافلورس لیما پیدا شد.

  این متخصص با اشاره به اینکه مومیایی دارای مو های بلند و فک تقریباً سالم بود، گفت: این یک فرد بالغ در حالت نشسته با پا های خمیده است.

  گانوزا گفت که مومیایی کشف شده احتمالاً هزاره پیش، در آغاز فرهنگ یچسما که در سواحل مرکزی پرو مدرن در طول دوره ای از سازمان دهی مجدد اجتماعی قبل از ورود اینکا ها به این منطقه شکل گرفت، زندگی می کرد.

  پرو در حالی که بیشتر به خاطر خلوتگاه سلطنتی اینکا ها در ماچوپیچو در بالای کوه شناخته می شود، فرهنگ های مختلف ماقبل اسپانیایی بود که در قرن ها قبل از به قدرت رسیدن امپراتوری اینکاها، عمدتاً در امتداد سواحل مرکزی کشور و در رشته کوه های آند، رشد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک مومیایی 1000 ساله نشسته با پا های خمیده (فیلم)

کشف یک مومیایی 1000 ساله نشسته با پا های خمیده (فیلم)