مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:412023-09-17پزشكي

واکسن کرونا؛ چه کسانی دُز یادآور را بزنند؟


سارا شاه آبادی، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز، بیماری شایع فصلی با علائم شبیه هم، نیز شروع می شود؛ تشخیص قطعی این نوع بیماری ها از طریق تست های آزمایشگاهی امکان پذیر است.

*سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا، بیماری های غالب در فصل پاییز وی سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا را به عنوان بیماری های غالب در فصل پاییز عنوان کرد و افزود: آنچه که در مورد این نوع بیماری ها اهمیت دارد؛ رعایت، راه های پیشگیری و درمان به موقع است.

  مدیر گروه کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند، توصیه می شود ضمن استراحت سه روزه در منزل و استفاده از ماسک، دست ها را مرتب با آب و صابون شست وشو دهند و با رعایت فاصله طولی مناسب با اعضای خانواده، به خصوص سالمندان و کودکان زیر 5 سال، از انتقال بیماری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود و در افراد مختلف با توجه به دستگاه ایمنی با علائمی همچون تب، سردرد، درد عضلانی، خستگی، ضعف، گلودرد، علائم گوارشی، عطسه و سرفه خشک خود را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا؛ چه کسانی دُز یادآور را بزنند؟

واکسن کرونا؛ چه کسانی دُز یادآور را بزنند؟