مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 22:302023-09-21سياسي

بزرگترین خیانت تاریخ به عشایر از سوی انگلیسی ها صورت گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور در نشست هم اندیشی سران و بزرگان ایلات و طوایف عشایر کشور اظهار داشت: - رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگترین خیانت به عشایر کشور از سوی روباه پیر و استعمار انگلیس انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور در نشست هم اندیشی سران و بزرگان ایلات و طوایف عشایر کشور اظهار داشت: بزرگترین خیانت به عشایر کشور از سوی روباه پیر و استعمار انگلیس انجام شد.

سردار سلیمانی گفت: انگلیسی ها قبایل و طوایف ایران را آنچنان تفکیک و تضعیف کردند که نقش عشایر در تعیین امور اصلی بین خودشان کمرنگ شد و انگلیس ها برای تضعیف ایران و غارت منابع نفتی ما یک دولت وابسته و ضعیف از بین قزاق ها روی کار آوردند و سلسله پهلوی را تشکیل دادند که این نقطه تاریکی در تاریخ کشور به حساب می آید و به نوعی پایان نقش آفرینی عشایر در کشور محسوب می شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه رضاخان همه سفر هایی که به اقصی نقاط ایران ترتیب داد، برای کشتار و سرکوب مردم بود تاکید کرد: رضاخان قلدر یک نیروی نظامی با 125 هزار نفر تحت نظارت انگلیس ها برای این کار تدارک دیده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین خیانت تاریخ به عشایر از سوی انگلیسی ها صورت گرفت

بزرگترین خیانت تاریخ به عشایر از سوی انگلیسی ها صورت گرفت