مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:052023-09-12اقتصادي

ثبت رکورد کمترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم


کاهش یک درصدی میانگین نرخ بیکاری و ثبت رکورد 8.

2 درصدی در بهار 1402، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با افزایش 120 هزار تومانی یارانه ها و پرداخت بیش از 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت از مهم ترین اقدامات و دستاوردهای وزارت کار در دو سال دولت سیزدهم بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با مدیران کل اجرایی استان ها به تشریح دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در دو سال گذشته پرداخت و گفت: آمارهای اشتغال و میزان رشد اقتصادی در دهه 90 شرایط مطلوبی را در کشور نشان نمی داد.

در این سال ها شاهد افزایش فاصله ضریب جینی، افزایش نرخ تورّم، کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مازاد برداشت از منابع بانکی، تزریق اوراق خزانه، کاهش شدید تولید و صادرات نفت و کاهش صادرات غیرنفتی بودیم.

وی عدم توازن در تراز تجاری کشور در دهه 90 را یادآور شد و افزود: دولت سیزدهم با بدهی های فراوان تحویل گرفته شد اما امروز با اهتمام دولتمردان و راهبری شخص رییس جمهور شاهد تحولات اساسی در رشد اقتصادی هستیم به نحوی که در این دو سال با برنامه ریزی های صورت گرفته و گسترش ارتباطات بین المللی شاهد افزایش صادرات نفت، مدیریت منابع و درآمدهای مالیاتی، رشد سرمایه گذاری و حرکت در مسیر تحقق عدالت در کشور بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رکورد کمترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم

ثبت رکورد کمترین نرخ بیکاری در دولت سیزدهم