مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-09اقتصادي

ارتقاء جایگاه ایران با توسعه ارتباطات با کشور های امریکای لاتین


عضو کمیسیون انرژی مجلس به بیان توضیحاتی درباره تأثیر گسترش ارتباطات ایران با کشورهای آمریکای لاتین و توسعه تجارت انرژی پرداخت.

- مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، درباره بازار سازی های جدید دولت در آمریکای لاتین و تأثیر این فعال کردن تجارت انرژی گفت: ما یکی از کشورهای مهم و تعیین کننده در بازارهای انرژی دنیا هستیم.

کشور ما دومین کشور دارای ذخایر هیدروکربنی در دنیا است و منابع عظیم نفت و گاز را در اختیار داریم و جز کشورهای با سابقه در اوپک و دارای دیپلماسی انرژی فعال هستیم.

نخعی در ادامه بیان کرد: طبیعتاً کشوری با مشخصات ما باید نقش آفرینی خودش را در عرصه بین المللی با حساسیت دنبال کند و این مسئله باید برای ما خیلی مهم باشد.

خوشبختانه اخیراً با نگاه خوبی که در مجموعه دولت بخصوص وزیر نفت وجود دارد شاهد توسعه روابط و دیپلماسی انرژی با کشورها مختلف هم کشورهای منطقه که بعضاً با ِآنها مشکلاتی را داشته ایم و هم اکنون در سایه دیپلماسی انرژی این مشکلات در حال حل شدن است.

نخعی ادامه داد: با سایر کشورهای دنیا از جمله ونزوئلا و تعدادی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین ارتباطات خوبی برقرار شده و دیپلماسی ما در عرصه بین الملل روز به روز در حال تقویت و توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء جایگاه ایران با توسعه ارتباطات با کشور های امریکای لاتین

ارتقاء جایگاه ایران با توسعه ارتباطات با کشور های امریکای لاتین