مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-27بين الملل

تقدیر عراق از موضع دانمارک در جرم انگاری اهانت به قرآن


وزیر خارجه عراق از موضع دولت دانمارک و اقدامات قانونی آن برای جرم انگاری آتش زدن قرآن یا اهانت به آن و همچنین سایر کتب آسمانی تقدیر کرد.

- وزیر خارجه عراق از موضع دولت دانمارک و اقدامات قانونی آن برای جرم انگاری آتش زدن قرآن یا اهانت به آن و همچنین سایر کتب آسمانی تقدیر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در پیامی به لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک از اقدام دولت دانمارک در حفظ جایگاه و احترام به کتب دینی که برای بسیاری در جهان مقدس است استقبال کرد.

وزیر خارجه عرق بر احترام دولت کشورش به آزادی بیان به موجب قانون اساسی دانمارک تاکید کرد و در عین حال گفت که اما این مساله حق اهانت به مقدسات و کتب آسمانی را که مورد احترام میلیون ها مسلمان و سایرین در سراسر جهان است، نمی دهد.

وی اشاره کرد که این اقدامات منجر به تشدید کینه و نفرت و تثبیت قطع روابط میان جوامع بشری و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می شود و بر روابط دوجانبه بین کشورهای اسلامی و اروپایی تاثیر می گذارد.

فؤاد حسین ابراز امیدواری کرد این قانون جدید در اسرع وقت تصویب شود و گفت: ما این اقدام را تشویق می کنیم.

از طرفی دیگر، وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد که اقدام این چنینی نشان دهنده جامعه دانمارک نیست و آزادی بیان، اصل دموکراسی آزاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر عراق از موضع دانمارک در جرم انگاری اهانت به قرآن

تقدیر عراق از موضع دانمارک در جرم انگاری اهانت به قرآن