مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-18فرهنگي

تهدید زبان فارسی با فشرده سازی و جعل ادبیات در فضای مجازی


استادیار رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار کرد: بیکاری متخصصین ادبیات، فشرده سازی و جعلیات متون ادبی در فضای مجازی از چالش هایی است که امروزه زبان و ادب فارسی با آن مواجه است.

- ایسنا/یزد استادیار رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار کرد: بیکاری متخصصین ادبیات، فشرده سازی و جعلیات متون ادبی در فضای مجازی از چالش هایی است که امروزه زبان و ادب فارسی با آن مواجه است.

مهدی حیدری در گفت وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، اظهار کرد: ادبیات تنها به نظم و نثر محدود نمی شود بلکه ادبیات کهن همه علوم را در خود می پروراند و آشنایی با آن دریچه ای برای آشنایی با تمام سنت های کهن ایران است.

وی با اشاره به این که ادبیات در دوره کهن، پیشا مدرن و تا قبل از انقلاب مشروطه، بسیار کارکرد فرهنگی عمیقی داشته و خردمندان جامعه ما از دسته ادیبان بوده اند، تصریح کرد: در دوره معاصر با ایجاد ژانر رمان، ابتدا بشر سرگرم این ژانر شد و پس از روی کار آمد.

رسانه ها، ادبیات رفته رفته کم رنگ تر و به یک رشته دانشگاهی بدل شد که کارکرد فرهنگی خود را به شکلی دیگر در جامعه ایفا کرد.

حیدری با بیان این که در گذشته افراد ساعت ها وقت خود را به ادبیات اختصاص می دادند و در دل کتاب های کهن دنبال حکمت می گشتند، گفت: در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید زبان فارسی با فشرده سازی و جعل ادبیات در فضای مجازی

تهدید زبان فارسی با فشرده سازی و جعل ادبیات در فضای مجازی