مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:202023-09-03اقتصادي

530 میلیارد ریال خسارت به پسته کاران امیر آبادی وارد شد


رییس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تگرگ نیمه مرداد ماه سال جاری بالغ بر 530 میلیارد ریال خسارت به باغات پسته منطقه امیر آباد شهرستان دامغان وارد کرده است.

- محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به بازدید از باغات پسته امیریه دامغان بیان کرد: بارش شدید تگرگ نیمه مرداد ماه سال جاری که به ویژه در روزهای شانزدهم و هفدهم مرداد ماه به صورت غافلگیرانه ای به وقوع پیوست، خسارات عظیمی را به برخی باغات شهرستان دامغان وارد کرد.

وی با بیان اینکه 385 هکتار از باغ های پسته منطقه امیر آباد دامغان تحت تأثیر این تگرگ قرار گرفتند، افزود: برآورد کارشناسان از میزان خسارت در برخی باغات 75 درصد برآورد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیش از 530 میلیارد ریال در این مقطع خسارت به باغات پسته امیر آباد دامغان وارد شده است، گفت: برخی از این باغات تحت پوشش بیمه قرار داشته و خسارات خود را دریافت خواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه 850 هکتار باغات پسته منطقه امیر آباد دامغان تحت پوشش قرار گرفتند، تاکید کرد: 130 هکتار از باغات خسارت دیده در حادثه تگرگ نیمه مرداد ماه 1402 در این منطقه تحت پوشش بیمه نیستند.

وی بیان کرد: بیمه کشاورزی یکی از مهمترین توصیه های ما به کشاورزان و باغداران استان سمنان است که در صورت بروز خسارات، بتوانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

530 میلیارد ریال خسارت به پسته کاران امیر آبادی وارد شد

530 میلیارد ریال خسارت به پسته کاران امیر آبادی وارد شد