مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:252023-08-29اقتصادي

خلاء بهره وری در صنایع کشور به ناترازی برق منجر شد


اگر تنها صنعت فولاد و سیمان کشور ما میزان مصرف برق به ازای هر تن فولاد را با استاندارد جهانی این حوزه منطبق می کرد، هیچ گاه به پدیده ناترازی برق نداشتیم.

- سید دانیال آل هاشم، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن تشریح مفهوم ناترازی برق اظهار داشت: در نشست امروز می خواهیم از سمت صنایع به پدیده ناترازی برق نگاهی بیندازیم، شما اگر در هر کشوری از جهان یک کارگاه تولیدی داشته باشید، در زمینه برق با 2 پدیده توان و انرژی مواجه هستید که این 2 پدیده در قالب پروفیل بار(نمودار تامین لحظه ای برق در ساعات شبانه روز، میزان برق خود را تامین می کنید.

این استاد دانشگاه با مطرح کردن این پرسش که چند نفر از متولیان صنعت اساسا، تا به حال عنوان پروفیل بار را شنیده اید؟ گفت: عمده شما دانشجویان و فعالان حوزه انرژی اصلا تا به حال اسم پروفیل بار به گوشتان نخورده و دلیل این مسئله یکی از مهمترین دلایل شکل گیری ناترازی است.

*جریان انرژی در ایران بی نهایت تصور می شود وی ادامه داد: در ایران جریان انرژی به خصوص در بخش برق یک جریان پایدار بی نهایت قلمداد می شود، یعنی صنعت گر ما، خانواده ما و کلیه مشترکان حس می کنند، هر موقع وسیله خود را به برق زدند، باید از جریان انرژی استفاده کنند اما در دنیا چنین روندی وجود ندارد و علاوه بر میزان انرژی مصرف ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاء بهره وری در صنایع کشور به ناترازی برق منجر شد

خلاء بهره وری در صنایع کشور به ناترازی برق منجر شد