مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 15:552023-08-31بين الملل

مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه در نیجر لغو شد


شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه دراین کشور لغو شده و نیروهای پلیس او را اخراج خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شورای نظامی جدید حاکم بر نیجر اعلام کرد که مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه را لغو کرده، اعتبارنامه اش را پس گرفتند و به نیروهای پلیس دستور دادند تا او را هر چه سریعتر اخراج کنند.

حاکمان جدید در نیجر روز جمعه به سیلوین ایته سفیر فرانسه اعلام کردند که این کشور را ترک کند، اما او همچنان در ساختمان سفارتخانه باقی مانده و مدعی است که حکومت نظامیان را به رسمیت نمی شناسد و قصد خروج از نیجر را ندارد.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز مدعی شده که مقامات نیجر حق اخراج سفیر فرانسه را ندارند.

شورای نظامی جدید حاکم بر نیجر روز دوشنبه پس از پایان ضرب الاجل 48 ساعته به سفیر فرانسه برای ترک این کشور، آب و برق سفارت فرانسه در شهر نیامی، پایتخت نیجر را قطع و تأمین هرگونه غذا و کالا برای سفارت فرانسه را ممنوع کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع محلی اعلام کرد حاکمان نظامی جدید در نیجر همچنین آب و برق کنسول گری فرانسه در شهر زیندر را قطع کردند.

بنابر گزارش ها اله عیسی حسومی بورییما ، رییس کمیته ملی حمایت از شورای ملی حفاظت از میهن از همه طرف ها و شرکا خواسته تأمین هرگونه محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه در نیجر لغو شد

مصونیت دیپلماتیک سفیر فرانسه در نیجر لغو شد