مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:302023-08-29اقتصادي

استفاده از نیروگاه خورشیدی در مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی نسل چهارم سلول های فتوولتاییک کشور در شهرستان کیار این استان آغاز شد.

- حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: استفاده از انرژی های پاک در مزراع یکی دیگر از روش های نوین کشاورزی است که در کشورهای دنیا به سرعت رشد کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی نسل چهارم سلول های فتوولتاییک کشور در شهرستان کیار این استان آغاز شد.

وی تصریح کرد: نسل چهارم نیروگاه های خورشیدی تولید پراکنده و مقیاس کوچک سلول های فتوولتاییک با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و با مشارکت دانشگاه فناوری Nanyang سنگاپور با استفاده از فناوری نانو ذرات پلیمری به عنوان یکی از تکنولوژی های به روز و کارآمد مورد استفاده در سلول های خورشیدی در شهر دستناء شهرستان کیار به بهره برداری رسید.

برزگر افزود: از طریق استفاده از نانو ذرات پلیمری میزان بهره وری از سلول های خورشیدی در طرح پایلوت اجرا شده به میزان 27 درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: این فناوری به صورت مشترک با یکی از دانشگاه های پیش رو در سنگاپور و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس به ظرفیت 25 کیلووات و با بیش از سه سال کار تحقیقاتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از نیروگاه خورشیدی در مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری

استفاده از نیروگاه خورشیدی در مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری