مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 17:002023-09-21اقتصادي

پیگیری شناسنامه دار کردن 582 راس اسب ترکمن در خراسان شمالی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیگیری برای شناسنامه دار کردن 582 راس اسب ترکمن در استان در حال انجام است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیگیری برای شناسنامه دار کردن 582 راس اسب ترکمن در استان در حال انجام است.

مهدی شکاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح شناسنامه ژنومیک 70 راس اسب نریان و ژنوتایپینگ 512 راس اسب مادیان ترکمن استان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه صدور شناسنامه از پیش شرط های صادرات اسب است، افزود: اسب ها قبل از صادرات باید در سامانه جامع هویت دام کشور به ثبت برسند و این امر نیازمند شناسنامه دار شدن اسب ها است.

وی ادامه داد: از سال 97 تاکنون حدود 17 هزار راس اسب اصیل ترکمن اطلاعات آن ها در سیستم هویت دام کشور با هدف جلوگیری از قاچاق دام و اصلاح نژاد به ثبت رسیده است.

شکاری افزود: اسب ها در این طرح چیپ گذاری می شود و بعد از نمونه برداری برای بررسی هویت به آزمایشگاه ارسال خواهند شد که تمامی این اقدامات برای اسب داران رایگان است.

وی بیان کرد: حدود 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دولت برای حمایت از اسب اصیل ترکمن برای دریافت مجوز صادرات از گمرک خراسان شمالی تخصیص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری شناسنامه دار کردن 582 راس اسب ترکمن در خراسان شمالی

پیگیری شناسنامه دار کردن 582 راس اسب ترکمن در خراسان شمالی