مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 17:102023-08-26بين الملل

اکوواس: همچنان متعهد به دیپلماسی در قبال بحران نیجر هستیم


جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) در بیانیه ای ادعا کرد، این سازمان متعهد به پیگیری تدابیر دیپلماتیک برای بازیابی نظم قانون اساسی در کشور نیجر است اما در عین حال استفاده از زور را برای این منظور رد نمی کند.

- جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) در بیانیه ای ادعا کرد، این سازمان متعهد به پیگیری تدابیر دیپلماتیک برای "بازیابی نظم قانون اساسی" در کشور نیجر است اما در عین حال استفاده از زور را برای این منظور رد نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمر آلیو تورای رییس کمیسیون اکوواس در این بیانیه مدعی شد، وقوع کودتاها در منطقه از جمله در کشورهای مالی، گینه و بورکینافاسو موضع دشوار اما مشروع ما را توضیح می دهند.

تورای اظهار کرد، اکوواس هنوز جنگی را علیه نیجر اعلام نکرده و تصمیمش برای تشکیل یک نیروهای منطقه ای مخصوص حمله به نیجر در راستای روح وظایف اکوواس اتخاذ شد.

او مدعی شد: تصمیم سران کشورها و دولتها (در اکوواس) برای فعال کردن بند به کار گیری نیروی مشروع قهرآمیز در نیجر تنها بعد از ملاحظه مناسب این امر که چطور گفت وگوی سیاسی متاسفانه در بازدارنگی در قبال طراحان کودتا در منطقه شکست خورده، اتخاذ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکوواس: همچنان متعهد به دیپلماسی در قبال بحران نیجر هستیم

اکوواس: همچنان متعهد به دیپلماسی در قبال بحران نیجر هستیم