مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-01بين الملل

پاپ فرانسیس وارد مغولستان شد/ ارسال پیام دوستی به روسیه و چین


رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای نخستین بار به عنوان شخصیتی در این جایگاه، وارد مغولستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس امروز جمعه به عنوان نخستین رهبر مسیحیان کاتولیک های جهان، وارد مغولستان شد.

به گفته رسانه های غربی، این سفر پاپ فرانسین در شرایطی انجام شده که وی در این سفر نیم نگاهی به تقویت روابط با چین و روسیه دارد.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد: پاپ فرانسیس که نخستین رهبر کاتولیک های جهان است که از مغولستان دیدن می کند با ارسال پیام صلح و وحدت به چین جهت بهبود روابط با واتیکان، وارد این کشور شد.

در ادامه این گزارش آمده است: پاپ فرانسیس 86 ساله در حالی امروز به وقت محلی وارد مغولستان شد که این کشور با یک هزار و 400 کاتولیک، کوچک ترین جامعه مسیحیان کاتولیک جهان است اما این سفر اقدامی راهبردی به منظور تحکیم روابط واتیکان با روسیه و چین به شمار می رود.

بنابراین گزارش، پاپ امروز در سفری 9 ساعته از رم به اولامباتور رسید، این دومین سفر مهم وی به منطقه اوراسیا پس از قزاقستان به شمار می رود.

درحالی که هواپیمای حامل پاپ فرانسیس از فراز آسمان چین عبور می کرد، وی در پیامی به شی جین پینگ رییس جمهوری چین، خواستار سعادت و صلح برای رهبر و مردم آن کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاپ فرانسیس وارد مغولستان شد/ ارسال پیام دوستی به روسیه و چین

پاپ فرانسیس وارد مغولستان شد/ ارسال پیام دوستی به روسیه و چین