مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:452023-09-19بين الملل

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه جهت توقف جنگ اوکراین


وزرای خارجه کشورهای عضو «گروه هفت» در بیانیه ای مشترک از چین خواستند که از نفوذ خود در روسیه برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای گروه هفت از موقعیت دیدار وانگ یی وزیر خارجه چین که به مسکو سفر کرده، با سرگیی لاوروف همتای روس وی استفاده کردند تا خواستار پایان جنگ اوکراین شوند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت طی بیانیه ای مشترک از چین خواستند که از نفوذ خود در روسیه برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین استفاده کند.

وزرای خارجه گروه هفت بعد از دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که چین برای خروج فوری، کامل و بدون قید و شرط نیروهای روسیه از اوکراین، به مسکو فشار بیاورد.

بر این اساس، در این بیانیه همچنین از مشارکت چین در نشست جده برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال کرده و پکن را بیشتر تشویق کردند تا از صلح عادلانه و پایدار، از جمله گفت وگوی مستقیم مسکو با کی یف حمایت کند.

به نوشته رویترز، با اینکه در بیانیه مشترک گروه7 نامی از کره شمالی برده نشده، اما در آن گفته شده که کشورهای عضو این گروه بار دیگر درخواست خود از طرف های ثالث برای توقف هرگونه کمک به جنگ تجاوزکارانه روسیه  را تکرار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه جهت توقف جنگ اوکراین

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه جهت توقف جنگ اوکراین