مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 18:552023-09-11بين الملل

استقرار 50 هزار نظامی عراقی در مرز سوریه


ارتش عراق در پی ناآرامی های شرق و شمال شرق سوریه و از بیم نفوذ عناصر داعش، نیروهای بیشتری در مرز سوریه مستقر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به گفته منابع امنیتی عراقی فرماندهی عملیات مشترک این کشور دو هفته گذشته و همزمان با درگیری ها در شرق سوریه، یک تیپ پیاده به همراه چندین گردان وابسته به گادر مرزی را به مناطق مرزی با سوریه گسیل کرده است.

به نوشته وبگاه خبریالعربی الجدید با اشاره به اینکه بعید به نظر می رسد که مناطق همجوار سوریه طی پنج سال آینده به ثبات برسد، گفت: تلاش های مهندسی در ارتش برای ایجاد پایگاه های جدید و گسترش دامنه سنگرهای خاکی در مجاورت مرز سوریه آغاز شده است .

وی توضیح داد: درگیری هایی که بین قبایل و نیروهای دموکراتیک سوریه رخ داد، ممکن است دوباره بین خود آن ها یا با احزاب دیگر تکرار شود، بنابراین من از دولت عراق خواستم تا بر تلاش مهندسی وزارت دفاع برای تقویت نیروهای مسلح، سنگربندی، کشیدن سیم خاردار و نصب دوربین های و حفر خندق تمرکز کند؛ اقداماتی که می تواند به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و اقلام ممنوعه از سوریه کمک کند .

  این فرمانده عراقی همچنین مناطق تحت اشغال عناصر کُرد متحد آمریکا را به شدت بی ثبات توصیف کرد و گفت که مرز عراق و سوریه بالغ بر 620 کیلومتر است که منشأ بخش بزرگی از تهدیدات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 50 هزار نظامی عراقی در مرز سوریه

استقرار 50 هزار نظامی عراقی در مرز سوریه