مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 16:402023-08-23سياسي

بیشکک میزبان شصت و دومین نشست شورای انرژی همسود


شصت ودومین نشست شورای انرژی کشورهای مستقل مشترک المنافع به ریاست وزیر انرژی روسیه در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، شصت و دومین نشست شورای انرژی کشورهای مستقل مشترک المنافع به ریاست نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

فعالیت شورای انرژی کشورهای مشترک المنافع مبتنی بر اصول آزادی هر کشور است که شامل حق تعیین خط مش انرژی خود و انتخاب مسیر انتقال انرژی با تمرکز بر شرایط و ویژگی های ملی است.

در این نشست وزرای انرژی کشورهای عضو کشورهای مستقل مشترک المنافع ، نمایندگان کمیسیون اقتصادی اوراسیا و روسای شرکت های مربوطه در بخش انرژی جمهوری حضور داشتند.

در این نشست، شولگینوف یادآور شد که کشورها از حق حاکمیت هر کشور برای تشکیل ترازهای انرژی خود استفاده می کنند اما در عین حال، با در نظر گرفتن این واقعیت که همه سیستم های انرژی به یکدیگر متصل هستند، باید به توانایی های قدرت های همسایه نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بسیاری از پلتفرم های بین المللی درباره حمایت از توسعه صنعت برق صرفاً بر اساس منابع انرژی تجدیدپذیر است و منابع سوخت فسیلی سنتی را به پس زمینه سوق می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشکک میزبان شصت و دومین نشست شورای انرژی همسود

بیشکک میزبان شصت و دومین نشست شورای انرژی همسود