مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 14:562023-09-04اجتماعي

️ورود تورهای گردشگری به زیستگاه های مرال ممنوع شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران امروز درباره فصل گاوبانگی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ورود تورهای گردشگری و طبیعت گردی در ایام گاوبانگی در جنگل های مازندران، ممنوع شد.

وی افزود: مرال یا گوزن قرمز که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی (اشکار گو) نیز گفته می شود، گونه نماد جانوری استان مازندران و به بزرگ ترین پستاندار علفخوار از گونه های با شکوه جنگل های پهن برگ هیرکانی شمال است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه فصل گاوبانگی فرا رسیده است، بیان کرد: در این فصل شاهد آغاز رقابت گوزن های نر جهت از میدان به در کردن سایر گوزن ها و در اختیار گرفتن قلمرو و بقای نسل بزرگترین گوزن ایران هستیم که با راهکارهای مدیریتی مناسب جهت حفظ وحفاظت از این گونه با ارزش همراه است.

آهنگری خاطرنشان کرد: حفاظت مناسب از گونه با ارزش مرال و انجام اقدامات حفاظتی در مناطق جنگلی مازندران تنها با تلاش شبانه روزی محیط بانانی به دست می آید که با تمام وجود سعی دارند محیطی امن برای زاد و ولد این گونه با ارزش فراهم کنند.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات برپایی چادرهای گاوبانگی از اواسط شهریور تا اواخر مهرماه گشت وکنترل و نظارت مناطق زیستگاهی است تا علاوه بر کوتاه کردن دست شک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

️ورود تورهای گردشگری به زیستگاه های مرال ممنوع شد

️ورود تورهای گردشگری به زیستگاه های مرال ممنوع شد