مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 17:102023-09-20سياسي

طلبه به روز، نیاز به معرفت دینی دارد


دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: ما برای اینکه طلبه به روز باشیم و نیاز امروز جامعه دینی را تأمین کنیم به معرفت دینی نیاز داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی نمایندگی خراسان در جمع طلاب این مجموعه، به اهمیت معرفت دینی اشاره و اظهار کرد: ما برای اینکه طلبه به روز باشیم و نیاز امروز جامعه دینی را تأمین کنیم، به معرفت دینی نیاز داریم.

وی معرفت دینی را همان شعار مرحوم سید حسن مدرس(ره) که دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست بیان کرد و افزود: لازمه معرفت دینی نگاه توحیدی است، یعنی هر آنچه در زندگی اجتماعی و فردی دارد، فقط برای خدا است.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه جهان غرب با شکست در جنگ های صلیبی در مقابل مسلمانان متوجه رمز پیروزی مسلمانان شدند، اظهار کرد: غرب متوجه شد اگر بخواهیم بر مسلمانان و به دنیا حکومت کنیم، باید عالم باشیم و نسبت به علوم روز آگاه باشیم، اگر بخواهیم بر مسلمانان غلبه کنیم، فهم قرآن را از آن ها بگیریم.

وی با اشاره با این که برای طلبه به روز بودن و تامین نیاز های امروز جامعه دینی به معرفت دینی نیاز داریم تصریح کرد: متأسفانه جامعه علمی و دانشگاهی ما نسبت به فهم قرآن و عمل به قرآن فاصله دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلبه به روز، نیاز به معرفت دینی دارد

طلبه به روز، نیاز به معرفت دینی دارد