مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:362023-08-28دانش

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این دستاورد حاصل از رساله دکترای مرضیه قربانی، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم است که با راهنمایی دکتر محمدحسین کیان مهر، - پژوهشگران دانشگاه تهران برای نخستین بار در جهان موفق به تولید نوعی خوراک دام غنی از نیتروژن از پسماند های لیگنوسلولزی شدند که علاوه بر هضم پذیری بالا، انتشار گاز متان را نیز کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این دستاورد حاصل از رساله دکترای مرضیه قربانی، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم است که با راهنمایی دکتر محمدحسین کیان مهر، استاد تمام دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر اکبر عرب حسینی، دانشیار دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران انجام شده است.

دکتر کیان مهر استاد راهنما و سرپرست این پروژه تحقیقاتی درباره اهمیت انجام این پروژه، گفت: دام ها نقش مهمی در زنجیره غذایی انسان، رشد جمعیت و تقاضا برای تأمین پروتیین بیشتر دارند.

سالیانه 21.

5 میلیون تن بقایای لیگنوسلولزی از کاه در ایران تولید می شود که منابع الیافی ارزان قیمت و فراوانی هستند که به دلیل قابلیت هضم پایین، مصرف آن ها در رژیم غذایی نشخوارکنندگان محدود شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا

تولید خوراک دام غنی از نیتروژن با هضم پذیری بالا