مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 13:202023-08-28اقتصادي

بیش از 16 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین واکسیناسیون شدند


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون بیش از 16 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم خبر داد.

- به گزارش، غلامرضا سرگزی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت به مقایسه عملکرد دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه 2 سال قبل پرداخت و اظهار کرد: واکسیناسیون بیش از 16 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در این بازه زمانی انجام شده که نسبت به دو سال قبل با رشد 84 درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: کاهش 12 درصدی کانون بیماری های دامی، افزایش 71 درصدی سمپاشی جایگاه دام، افزایش 45 درصدی واکسیناسیون دام سنگین و افزایش 85 درصدی واکسیناسیون دام سبک از دیگر موارد انجام شده در دو سال اخیر به شمار می رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 16 هزار تست سل و بروسلوز با هدف کاهش موارد بیماری انجام شده است، بیان کرد: خدمات و اقدامات دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این بازه نسبت به مدت مشابه 2 سال قبل نشان دهنده حرکت پیش رونده فعالیت های این دستگاه است به گونه ای که بیش از 38 میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح واحدهای پرورشی استان در دولت سیزدهم انجام شده که رشد 17 درصدی داشته است، افزون بر آن در واردات دام نیز با رشد دو برابری در این مدت مواجه بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 16 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین واکسیناسیون شدند

بیش از 16 میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین واکسیناسیون شدند